Okul başarısını artırmak için ailelere öneriler

Okul başarısını artırmak için ailelere öneriler

Okul başarısını artırmak için ailelere öneriler...

Okul başarısını etkileyen pek çok değişkenden söz etmek mümkündür.

Başarılı olmak için “çok çalışmak” değil “ekili çalışmak” gerekir. 

Başarı kavramı tek başına ele alınmamalıdır.

Yalnızca akademik başarı, insan hayatı için yeterli değildir. Başarıyı, kişinin o an bulunduğu noktadan bir adım daha ileriye gidebilmesi olarak algılamak gerekir.

Fizyolojik, psikolojik, duygusal, toplumsal pek çok durum ve koşullar başarı kavramının içinde yer alır ve etkide bulunur.

Başarı her kişi için kendi içinde değerlendirilmeli, başarıya giden yol üzerindeki küçük aksamalar, öğrenmenin bir şekli olarak düşünülmelidir.

 

Okul başarısını arttırmak için ailelere öneriler:

  • Çocuğunuzun olumlu benlik algısı geliştirmesine yardım edin. “Sen başarısızsın, sen yapamazsın, sen tembelsin, dikkatin dağınık” gibi cümleler onun kendini kötü, olumsuz olarak algılamasına neden olur. Öz saygısı düşük bir çocuk başarı elde etmekte çok zorlanır.  
  • Çocuğun başarısını başkaları ile mukayese ederek değil, kendi gelişimindeki ilerlemeleri göz önüne alarak değerlendirin.
  • Çocuğunuzun hata yapmasına izin verin. Başarısının düştüğü bazı anları öğrenme sürecinin bir parçası olarak görün. Başarısızlık, “uzun bir süreç” içinde gelişim kaydedememek, aynı yerde kalmaktır ya da gerileme göstermektir.
  • Mutlaka çocuğun amaç edinmesine yardımcı olun. Bu amaçlar doğrultusunda hedeflerini oluşturmasına ve onlar için mücadele etmesine destek verin.
  • Çocuğunun sürekli “başarısızlık” duygusu içinde değil, “başarı” duygusunu hissetmesine yardımcı olacak şekilde davranın. Olumsuzluklara değil pozitif gelişmelerine odaklanın.
  • Onları ön plana alın. Sürekli eleştirilen, beğenilmeyen çocukta başarı duygusunun gelişmesi zordur.
  • Çocuğunuzun kendine güven duygusunu destekleyin.
  • Başarısız sınav sonuçları aldığında, onu suçlamak, sadece onun kendi ile ilgili düşüncelerini olumsuz yönde etkilemesine, güvenini yitirmesine, yetersizlik duyguları geliştirmesine neden olur. Sınav ile ilgili objektif değerlendirmeler yapın. Hatalarını görmesini sağlayın. Yüksek performansa ulaşabilmek için küçük hedefler koyarak, problemin çözümü için adım atmasına yardımcı olun.
  • Çocuğa güç ve otorite kullanmayın. Bunun yerine, sorun çözebilmeye, hatalarını görebilmeye, akıl yürütmeye odaklanın. Karşılıklı sevgi, saygı, iletişime dayalı bir ilişki geliştirin. Çocuğun gelişimine mutlaka duyarlı olun ve takip edin.
  • Okul yaşantısının sadece iyi bir meslek seçmek ve çok para kazanmak için olmadığını, okulun gerçekten hayata hazırlanabilmek için iyi bir yer olduğunu çocuğunuza öğretin. Sadece belirli okullardan çıkanların değil, işini iyi yapmaya odaklanan herkesin başarılı olabileceğini, başarıyı belirlemede seçimlerimizin rol oynadığını, işimiz ne olursa olsun onu en verimli şekilde yaparsak başarı elde edebileceğimizi kavramasına yardımcı olun.
  • Çocuğunuzu sadece akademik bilgi bakımından değil, sosyal ve psikolojik bakımdan da hazırlayın. Öğrenmenin sadece para kazanmak için olmadığını, yaşamın her noktasında öğrenme kavramı olduğunu, bunun keyif vereceğini anlatın.
  • Çocuğunuzu tüm özellikleri ile birlikte kabul edin. Sizin her istediğiniz konuda yetenek göstermek zorunda olmadıklarını, herkesin değişik özellikleri olduğunu, dezavantaj gibi görünen özelliklerin avantaja nasıl dönüştürülebileceğini araştırın. Çocuklar bizlerin istek ve arzularına göre, istediğimiz gibi şekillendirebileceğimiz varlıklar değildir. Onların mutlaka başarı gösterebilecekleri alanlar vardır. Önemli olan bunları kendisinin keşfetmesine yardımcı olabilmek ve ona yol göstermektir.
  • Çocuğunuzun sınırlarını zorlayarak kaygısını arttırmayın. Tehtid etmeyin. Başarısız bir sonuç aldığında bunu bir ceza gibi göstermeyin.
  • Çocuğunuza uygun çalışma ortamı sağlayın.
  • Ödül ve ceza yöntemleri kullanmayın. Onun yerine davranışlarının olası sonuçlarını görmesine ve kavramasına yardım edin.
  • Onun düşüncelerine saygı gösterin. Her ne kadar size uçuk kaçık gelseler de önemseyin.
  • Çocukta bıkkınlık, isteksizlik yaratacak söylemlerden kaçının.
  • Karne dönemlerinde, başarısı düşük olan çocuğa, onun kendisi hakkında kötü düşünmesine  neden olacak sözler söylemeniz bir yarar getirmez. Bunun yerine “durumu nasıl çözebiliriz, nasıl düzeltebiliriz?” e odaklanın.
  • Çocukla işbirliği halinde olun. Karşıtı değil.
  • Çocuğun kendi sorumluluğunu üstlenmesini sağlayın. Onun yerine düşünmeyin, onun yapması gerekenleri siz yapmayın.
  • Başarısız çocuk yoktur. Sadece başarılı olacağı alanı keşfedilmemiş ve ona ulaşılamamış çocuk vardır. Her insan kendisine uygun ortam ve imkan sağlandığında mutlaka öğrenir.

Dilek Kırcaoğlu / HT

Kaynak: hthayat.haberturk.com

Özel Öğrenme Güçlüğü (Disleksi) Nedir?

 3 Kasım 2018 Cumartesi

Çocuğun okuma yazma yeteneklerinde, aritmetik işlem ve dinleme becerilerinde normal seyre göre farklı seyretmesidir.

Devamı

Otizmle İlgili 10 Yanlış Bilgi

 3 Kasım 2018 Cumartesi

Otizm hakkında çok çeşitli düşünceler ortalıkta dolaşıyor. Yanlış anlaşılmaları önlemek için otizm hakkındaki en önemli 10 yanlışı tanıyalım.

Devamı

Sipina Bifida Nedir?

 3 Kasım 2018 Cumartesi

Sipina Bifida ayrık ya da açık omurga anlamına gelir.

Devamı

Anaokuluna Yeni Başlayan Öğrencilerin Velilerine Öneriler

 31 Ağustos 2018 Cuma

Anaokuluna Yeni Başlayan Öğrencilerin Velilerine Öneriler

Devamı

Okul başarısını artırmak için ailelere öneriler

 30 Ağustos 2018 Perşembe

Yalnızca akademik başarı, insan hayatı için yeterli değildir. Başarıyı, kişinin o an bulunduğu noktadan bir adım daha ileriye gidebilmesi olarak algılamak gerekir.

Devamı

Öğretmenin Rolleri

 22 Ağustos 2018 Çarşamba

Öğretmen; öğrenmeyi kılavuzlayan ve sağlayan kişidir. Okulda öğrenciye en yakın kişi öğretmendir. Öğretmen sadece bilgi kaynağı değil, aynı zamanda tutum ve davranış yansıtıcısı olmalıdır.

Devamı
WhatsApp Hattı
0 533 020 20 33